Команда вчених НАСА знайшла свідчення того, що «роздута» планета WASP-18b має стратосферу, наповнену монооксидом вуглецю, званим також «чадним газом», і позбавлену води. Ці знахідки були зроблені при аналізі спостережень, виконаних з використанням космічних телескопів Hubble («Хаббл») і Spitzer («Спітцер»).

Формування шару стратосфери в атмосфері планети пов’язане з молекулами, що екранують випромінювання зірки, такими як, наприклад, озон (в разі Землі) або діоксид титану (в разі розпечених газових гігантів, які називаються «гарячими юпітерами»).

Нагадаємо також, що астрономи відкривають два «теплих Юпітера» на орбітах навколо далеких зірок.

У новому дослідженні вчені на чолі з Кайлом Шеппардом (Kyle Sheppard) з Центру космічних польотів Годдарда, США, проаналізували дані спостережень масивної планети WASP-18b, розташованої дуже близько до батьківської зірки і тому віднесеної до класу гарячих юпітерів. Ця планета знаходиться на відстані приблизно 325 світлових років від Землі.

Проаналізувавши спектральний склад випромінювання батьківської зірки планети WASP-18b при проходженні планети перед нею, вчені, на свій подив, виявили, що в стратосфері цієї планети масою близько 10 мас Юпітера домінує отруйний монооксид вуглецю і майже відсутні сліди води.

Такий склад речовини стратосфери вкрай нехарактерний для гарячих юпітерів і може відкрити нове вікно в таємниці фізичних і хімічних процесів, що протікають в атмосферах екзопланет, вважають Шеппард і його колеги.

1 КОМЕНТАР