Чорні діри добре відомі своїм потужним гравітаційним впливом на матерію, що дозволяє їм поглинати цілі зірки і випускати в космос потоки матерії зі швидкістю, близькою до швидкості світла. Однак магнітне поле в околицях однієї з чорних дір, на подив дослідників, виявилося досить слабким.

Ця чорна діра діаметром близько 60 кілометрів, що знаходиться на відстані 8000 світлових років від Землі і звана V404 Лебедя, дала можливість вперше виміряти з високою точністю параметри магнітного поля, що оточує ці найглибші «гравітаційні колодязі» Всесвіту. Група дослідників під керівництвом І. Даллілар (Y. Dallilar) з кафедри астрономії Університету Флориди, США, в результаті аналізу даних спостережень, проведених з використанням Великого Канарського телескопа, розташованого на Канарських островах, Іспанія, виявила, що магнітне поле навколо чорної діри насправді приблизно в 400 разів слабкіше, ніж очікувалося.

Нагадаємо також, щона краю Всесвіту знайшли загадковий об’єкт.

Ці виміри дозволяють вченим глибше зрозуміти структуру і механізми функціонування магнітних полів чорних дір, проникаючи в таємниці поведінки матерії в екстремальних фізичних умовах. Ці знання в подальшому можуть бути використані для розширення можливостей систем GPS навігації і удосконалення конструкцій ядерних реакторів.

Ці виміри також можуть допомогти вченим розгадати загадку появи так званих «джетів» чорних дір – потоків зарядженої матерії, що викидаються з боку чорної діри і рухаються зі швидкістю, близькою до швидкості світла. Раніше вчені вважали, що ці джети прискорюються в потужному магнітному полі чорної діри, однак тепер ця гіпотеза вимагає перегляду, зазначає Даллілар.