Вчені продовжують відкривати таємниці єдиного світила Сонячної системи. І нещодавно була розгадана ще одна таємниця Сонця – виявляється, що на найближчій до нас зірці відбуваються процеси, які дуже нагадують по своїй фізиці та взаємодії зміну пір року.

Наука вже давно знає про 11-річний цикл активності Сонця, однак нещодавно був відкритий ще один цикл, що триває два роки. Відповідну інформацію американські вчені опублікували на сторінках наукового видання Nature Communications.

За словами вчених, у часи коли пік дворічного циклу припадає на пік більш старших циклів, корона Сонця переживає особливо сильні збурення, що призводить до найсильніших спалахів і корональних викидів, що становлять велику небезпеку для нашої планети.

Дворічний цикл, за словами вчених, має місце з причини виходу у верхні шари Сонця магнітних полів. Причому активність подібного процесу зростає на протязі 11 місяців, і приблизно стільки ж часу відбувається його загасання. Крім того, процеси ці відбуваються практично незалежно в північній і південній півкулях Сонця, що дуже схоже на пори року, реєстровані на Землі та інших планетах Сонячної системи.

Таким чином, була підтверджена розроблена ще в 40-х роках теорія про те, що сонячна активність під час 11-річного циклу має не один, а два піки. Втім, дане відкриття корисно ще для більш точного розуміння процесів, що відбуваються на Сонці. Особливо з урахуванням постійно зростаючої актуальності правильного прогнозування сонячної погоди.

Технологічний розвиток людства робить його все більш вразливим перед процесами, що відбуваються на Сонці. Сильні спалахи і корональні викиди маси можуть нашкодити не тільки супутникам, але й розташованій на землі електричній інфраструктурі та впливати на здоров’я людей.