Несподівана гравітаційна схожість між спіральними і еліптичними галактиками була виявлена міжнародною командою астрономів, що включає астрономів з Технологічного університету Суинберна.

Провівши перший у своєму роді огляд великого числа галактик, дослідники склали карту швидкостей зірок, розташованих у зовнішніх частинах спіральних і еліптичних галактик, використовуючи для спостережень найбільший у світі оптичний телескоп, що знаходиться в обсерваторії Кека, Гаваї.

На наступному етапі дослідження вчені на чолі з Мішелем Капелларі з Оксфордського університету, використовували гравітаційний закон Ньютона, щоб на основі даних за швидкостями зірок скласти карти розподілу мас в досліджуваних галактиках.

«Однією з дивних знахідок нашого дослідження стало те, що в спіральних і еліптичних галактиках швидкості зірок підтримуються приблизно однаковими уздовж всього діаметра їх галактичного диска», – говорить доктор Капелларі.

Дослідники вважають, що зірки і темна матерія «змовилися» між собою і розмістилися в галактиці таким чином, щоб загальна маса була розподілена більш-менш рівномірно. Тобто поблизу центрів галактик спостерігаються великі кількості зірок, а біля країв галактичних дисків домінує темна матерія.

Більшу частину галактик у Всесвіті становлять не спіральні, а еліптичні і лінзовидні галактики. Як повідомляють дослідники, в еліптичних галактиках «змова» між нормальною і темної матеріями проявляється особливо явно через широкий різновид таких галактик за формами і відмінностей в історіях їх формування.

Дослідження було опубліковане в журналі The Astrophysical Journal Letters.