На сторінках наукового видання Astronomy & Astrophysics було опубліковано відкриття вчених Європейського космічного агентства, яким належить апарат «Розетта», що знаходиться в даний час в безпосередній близькості від комети Чурюмова-Герасименко.

За допомогою цього зонда, а точніше – розташованого на ній наукового апарату Alice, що представляє собою ультрафіолетовий спектрограф, вдалося виявити навколо тіла комети, на висоті приблизно в 1 кілометр, хмару з електронів високих енергій.

Раніше вчені не могли зрозуміти, чому молекули води, що вириваються з крижаного тіла комети під дією нагрівання зіркою, не відправляються в космічний простір, зникаючи вже на околицях комети. Раніше в цьому звинувачували сонячне випромінювання, що руйнує такі молекули, однак тепер стало ясно, що вся справа саме в хмарі з електронів, яке знищує водяні молекули в своєрідних «мікро-ДТП». Із землі або в потужні орбітальні телескопи таку хмару побачити було нереально, проте її вдалося помітити по ультрафіолетовому випромінюванню.

Вчені навіть змогли встановити, звідки саме з’являється дана хмара. За словами представників ЄКА, зайнятих на місії «Розетта», джерелом оточуючих комету електронів стає її хвіст. При цьому, з наближенням до Сонця, даний хвіст буде рости, а це означає, що і кількість електронів теж збільшиться.