Астрофізики з Тель-Авіва і Лос-Анджелеса виявили в галактиці NGC 5253 небачений за силою процес утворення нових зірок.

Як заявили вчені на сторінках наукового видання Nature, активний процес зореутворення відбувається в розташованій від нас карликовій галактиці NGC 5253. Там, як дізналися астрофізики, утворюється понад мільйон нових світил. Місцем утворення є гігантська хмара з молекулярного водню, розташована всередині карликової галактики.

Самі по собі карликові галактики, як заявили вчені, є практично ідеальними місцями для масового утворення зірок. У них, на відміну від великих галактик, на зразок нашого Чумацького шляху, все ще залишається чимала кількість молекулярного водню, який і є своєрідним «будівельним матеріалом» для нових зірок. Це може бути пов’язано з тим, що з великих галактик водень просто видувається космічними «вітрами», породженими надмасивними ми дірами, що знаходяться в центральній частині.

Здивував вчених не сам процес активного утворення нових зірок, а те, як саме він відбувається. Астрономи заявляють, що ми можемо спостерігати не що інше, як зародження справжнісінького кульового зоряного скупчення. І це при тому, що всі подібні структури сучасна наука вважає вкрай древніми. У нашій галактиці Чумацький шлях кульові скупчення, як заявили вчені, перестали утворюватися близько 10 мільярдів років тому.