На сторінках видання Astrobiology з’явилася інформація про відкриття планетологів з університету Вашингтона, що в американському місті Сіетл. Відкриття полягає в тому, що астрономи змогли навчитися шукати сліди вивержень вулканів на поверхні далеких екзопланет.

Представник американських вчених Аміт Місра заявив про те, що виверження на екзопланетах можуть бути виявлені по характерних змінах спектру цих далеких світів. Зокрема сірка, що викидається під час вулканічної активності в атмосферу, сажа та інші продукти вивержень будуть сильно відбиватися на спектрі даних небесних тіл.

Вчені заявляють, що дане відкриття важливо ще й тим, що допоможе визначити планети з найбільш придатними для життя умовами. Адже вулкани не тільки спустошують великі площі, але і допомагають регулювати температуру, а також насичують атмосферу, і, що найголовніше – океани речовинами, які можуть стати основою поживного середовища для мікроорганізмів. Не дарма сьогодні вчені вважають, що перше життя на планеті могло з’явитися саме біля підводних гарячих гейзерів або джерел магматичних викидів.

При цьому вулканічні викиди, як уточнили вчені, ще й знищують молекули кисню. Тому, якщо в атмосфері далекої екзопланети буде одночасно виявлений і вулканічний продукт, і кисень, то це може означати високу ймовірність там життя. Адже в цьому випадку кисень може з’являтися в результаті того ж фотосинтезу, поповнюючи атмосферу планети.

Вчені дуже сподіваються, що телескоп «Джеймс Вебб», який планується вивести в космос через кілька років, використовуючи новітні наукові прилади, зможе розповісти про спектр далеких планет набагато більше.