Вчені готуються переглядати наявні теорії еволюції галактик внаслідок виявлення аномально великої надмасивної чорної діри в молодому «зоряному мегаполісі» CID-947.

На сторінках видання Science з’явилася стаття про відкриття вчених з Єльського університету, зробленому за допомогою космічних телескопів Chandra і XMM-Newton. Група вчених з Меган Уррі змогла виявити далеку галактику CID-947, маса чорної діри в центрі якої непропорційно висока.

Структура CID-947 знаходиться настільки далеко від нас, що ми можемо спостерігати її такою, якою вона була всього через 1,5-2 мільярди років після Великого Вибуху, який, як вважають вчені, поклав початок існуванню Всесвіту. Як правило, чорні діри, які існують в таких структурах, характеризуються середньою масою і ростуть протягом мільярдів років, поглинаючи матерію яка потрапляє в безпосередню близькість від них.

Відношення маси чорної діри в центрі галактики до маси самої галактики зазвичай оцінюється, як 1 до 500. Однак гігант, виявлений до структури CID-947, має масу всього в 8 разів меншу, ніж у самої галактики. Сама ж маса даної чорної діри оцінюється в 7 мільярдів сонячних, що робить її однією з найбільших яка відома науці.

Виявлення такого масивного об’єкта на зорі існування Всесвіту змушує вчених переглянути наявні дані про еволюцію галактик і надмасивних чорних дір у їх центрах.