Американські вчені з Університету штату Каліфорнія в Сан-Хосе (San Josе State University) змогли відкрити дві галактики, щільність зірок у яких в десять тисяч і в мільйон разів вище, ніж в наших околицях Чумацького Шляху.

Виявлені «зоряні мегаполіси» отримали назви M59-UCD3 і М85-HCC1, а також були віднесені до нового класу надкомпактних карликових галактик. Вчені з Каліфорнії заявляють, що дані зіркові структури характеризуються небаченою раніше щільністю розташування світил.

Так, в M59-UCD3 зірки розташовані в 10 тисяч разів щільніше, ніж в нашому районі Чумацького Шляху. Вчені, що опублікували своє відкриття на сторінках видання Astrophysical Journal, заявили про те, що якби така ж щільність зірок була в Чумацькому шляху, то ми б побачили лише сліпуче світло від зірок, яке б повністю заполонило собою небосхил (дивіться зображення нижче, відтворене художником). Про те, які відчуття отримав би спостерігач, якби опинився на одній з планет галактики М85-HCC1, щільність зірок у якій і зовсім в мільйон разів вище, вчені не сказали.

зоряне небо

Найімовірніше, умови для життя в даних галактиках навряд чи можна назвати придатними. Настільки тісне розташування зірок говорить про те, що планети, які знаходяться там, часто страждають від масштабних космічних катастроф, таких, як наднові і гамма-сплески. Той факт, що життя з’явилося і змогло розвинутися саме на Землі, вчені частково пов’язують з тим, що ми знаходимося у відносно вдалому районі Чумацького шляху.

суперщільні карликові галактики