Останні наукові дані, зібрані космічним апаратом НАСА «Нові горизонти», виявили безліч цікавих особливостей на поверхні Плутона і в його атмосфері, в якій домінує азот. Однак невелика маса Плутона не дозволяє йому ефективно утримувати свою атмосферу, і карликова планета щогодини втрачає сотні тонн азоту який випаровується в космічний простір.

Так звідки береться весь цей азот? У новому дослідженні володар наукового ступеня доктора філософії і науковий співробітник Південно-Західного дослідницького інституту (SwRI), США, Келсі Сінгер і її наставник доктор Алан Штерн, помічник віце-президента SwRI і керівник проекту «Нові горизонти» обговорюють можливі джерела азоту для атмосфери Плутона.

Провівши необхідні розрахунки, автори роботи показують, що кількості азоту, що доставляється на поверхню Плутона кометами або піднімається в результаті зіткнень з кометами з приповерхневих покладів твердого азоту, можливо, наявних на Плутоні, недостатньо для заповнення втрат газоподібного азоту з атмосфери карликової планети в космос. Тому в якості найбільш ймовірного джерела азоту для атмосфери Плутона вчені називають геологічну активність карликової планети.

Важливо відзначити, що ця робота була представлена ​​до публікації в журналі The Astrophysical Journal Letters 15 липня, тобто на наступний день після знаменитого прольоту зонда «Нові горизонти» повз Плутон, і зроблені в ній висновки нині побічно підтвердилися даними, отриманими від цього зонда.