За допомогою розташованого на навколоземній орбіті космічного телескопа “Хаббл” вчені з НАСА змогли побачити, як наднові були викинуті зі своїх галактик під гравітаційним впливом надмасивних чорних дір.

Інформація про відкриття була опублікована на офіційному сайті американського космічного агентства НАСА. Вчені заявили, що їм вдалося отримати дані по 13 наднових зірок, які були викинуті зі своїх галактик. Швидше за все, ці зірки “вигнали з дому” надмасивні чорні діри, і сталося це під час злиття галактик.

Особливу увагу вчених привернули дві наднові SN 2005cz і SN 2000DS, які були відкриті в галактиках NGC 4589 і відповідно NGC 2768. Спочатку обидві наднові були віднесені до типу II, проте пізніше, вивчивши ступінь їх згасання, вчені були змушені змінити первісну точку зору. Крім цього вони були викинуті з еліптичних галактик, які вважаються вкрай древніми і практично позбавленими молодих зірок.

Обидві наднові зірки, як заявили вчені, швидше за все, були викинуті з галактик під впливом надмасивних чорних дір. Можливо, що злиття даних об’єктів під час злиття галактик створили гравітаційний вплив, яке просто зірвало зі своїх орбіт зірки.

Надмасивні чорні діри викидають наднові зірки з галактик, фото Хаббл