У тонкій атмосфері Місяця присутній неон – газ, який широко використовується на Землі в освітлювальних приладах. І хоча вчені протягом багатьох років припускали наявність цього газу у місячній атмосфері, проте підтвердження його присутності вперше зроблено лише тепер за допомогою космічного апарату НАСА Lunar Atmosphere and Dust Environment Explorer (LADEE).

«Присутність неону в екзосфері Місяця передбачалася вченими ще починаючи з епохи місій серії Аполлон, проте досі не було зроблено жодного достовірного підтвердження цієї гіпотези, – сказала Меді Бенна з Центру космічних польотів Годдарда і Мерілендського університету, США. – Ми раді, що нам вдалося не тільки остаточно підтвердити наявність неону в атмосфері Місяця, але і показати, що цей газ міститься в ній в порівняно великих кількостях ».

Бенна є головним автором нової наукової роботи, яка описує спостереження, проведені за допомогою інструменту Neutral Mass Spectrometer (NMS) космічного апарату LADEE.

Спостереження, проведені за допомогою КА LADEE, демонструють, що екзосфера Місяця складається в основному з гелію, аргону і неону. У роботі показано, що більша частина цих газів надходить у екзосферу природного супутника Землі з сонячним вітром, однак аргон може надходити в неї також в результаті розпаду радіоактивного ізотопу калію-40, що міститься в гірських породах поверхні Місяця.

Дослідження опубліковане в журналі Geophysical Research Letters.