Вчені вважають, що навчені волонтери роблять також хороші успіхи у виявленні матеріалу, що викидається чорними дірами, і віднесення їх до своїх галактиках, як і професійні астрономи.

У рамках роботи над проектом Radio Galaxy Zoo дослідники розробили онлайн уроки з метою навчити аматорів ідентифікувати чорні діри та інші космічні об’єкти, які виділяють велику кількість енергії за допомогою радіохвиль.

Так, волонтери отримують знімки, зроблені за допомогою телескопів як в радіо, так і в інфрачервоній частині спектра електромагнітних хвиль. Після цього від них вимагається порівняти фотографії та співвіднести «джерело радіохвиль» з галактикою, в якій він знаходиться.

Проект Radio Galaxy Zoo націлений долучити астрономів-аматорів до вирішення складних завдань космічного масштабу. В рамках проекту аматори часто допомагають професійним астрономам у визначенні того, до якої галактиці належить та чи інша масивна чорна діра. Сьогодні результати першого року проекту були опубліковані в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society видавництва Oxford University Press.

Перш ніж долучити волонтерів дослідницька група провела експеримент. Одна і та ж сотня знімків була показана навченим аматорам і експертній групі з 10 професійних астрономів.

«Даний експеримент показав нам, що аматори, що пройшли наші онлайн уроки, також добре виявляють чорні діри та їх галактики, як і професійні експерти»,

– говорить д-р Банфілд, керівник проекту.

«На сьогоднішній день волонтери переглянули вже понад 1200000 зображень в спектрі радіохвиль, отриманих за допомогою радіотелескопів Very Large Array в Нью-Мексико і Australia Telescope Compact Array, а також інфрачервоних зображень, отриманих від інфрачервоних космічних телескопів Spitzer і WISE агентства НАСА».

Протягом одного року непрофесійним астрономам вдалося співвіднести 60000 радіоджерел з їх галактиками. На таку роботу в одного астронома пішло б приблизно 50 років при зайнятості 40 годин на тиждень.

«В ході найближчих небесних оглядів в радіодіапазоні ми очікуємо виявити близько 70 млн джерел. 10 відсотків з них не можна буде класифікувати за допомогою комп’ютерних алгоритмів, доступних в даний час»,

– говорить д-р Вонг, співорганізатор проекту.

«Ці 10 відсотків джерел матимуть нетипові складні структури, для розуміння яких буде потрібно людський розум. Для комп’ютерної програми це непосильне завдання. Ми звернулися до наших волонтерів з проханням ідентифікувати 170000 радіоджерел, які, швидше за все, мають незвичайні структури. Це дозволило нам краще підготуватися до результатів майбутніх оглядів в радіодіапазоні».

В рамках проекту At Radio Galaxy Zoo щодня професійні астрономи спілкуються з учасниками на форумі і часто просять їх вибирати об’єкти, що представляють науковий інтерес.

Доктор Айві Вонг працює в Міжнародному дослідницькому центрі радіоастрономії, спільної організації австралійського університету Curtin University та Університету Західної Австралії. Доктор Банфілд є членом команди дослідників «The Evolving Universe» Австралійського Рада з науково-дослідним роботам (Australian Research Council Centre).

Джерело: astronews.ru