У 2009 р, коли в системі Сатурна настало рівнодення, і вона була висвітлена променями Сонця «з ребра», вчені місії НАСА «Кассіні» пильно стежили за короткостроковими змінами, що відбуваються в системі кілець гігантської планети.

Зміни потоку сонячного світла, що потрапляє на поверхню кілець Сатурна протягом 29-річного сатурніанського року, викликають сезонні коливання температури кілець, що складаються з трильйонів крижаних часток. Під час рівнодення потік сонячної енергії, що поглинається кільцями Сатурна, мінімальний, і кільця починають остигати.

У новому дослідженні, опублікованому вченими місії «Кассіні» під керівництвом Рюджі Морішіма з Лабораторії реактивного руху НАСА, США, повідомляється про те, що одне з кілець Сатурна злегка «лихоманило» під час рівнодення. Ця більш висока, порівняно з очікуваною, температура дозволила дослідникам зрозуміти внутрішню структуру часток кільця, недоступну для досліджень іншими методами.

Дослідники проаналізували дані температур остигаючих кілець, зібрані композитним інфрачервоним спектрометром зонда «Кассіні», і порівняли їх з результатами розрахунків температури кілець, проведених з використанням комп’ютерних моделей, щоб отримати таким чином інформацію про властивості індивідуальних часток, що складають матеріал того чи іншого кільця. На свій подив, вчені виявили, що матеріал середньої частини кільця А Сатурна остигає набагато повільніше матеріалу інших кілець Сатурна. Відповідно до комп’ютерних моделей, це свідчить про те, що крижані частки матеріалу цієї частини кільця А мають середній діаметр не менше 1 метра.

Для пояснення появи настільки великих шматків льоду в середній частині кільця А Сатурна вчені запропонували дві гіпотези. Відповідно до першої з них великі частки льоду можуть бути уламками крижаного супутника Сатурна, зруйнованого в минулому в результаті потужного космічного зіткнення. За другим припущенням невеликі «мунлети» (міні-супутники) гігантської планети могли переносити крупнокусковой матеріал від країв кільця А до його середньої частини.

Джерело: astronews.ru