Команда астрономів представила кращий на сьогоднішній день вигляд екзопланети, що рухається по орбіті навколо далекої зірки. Серія знімків, зроблених між листопадом 2013 і квітнем 2015 року, демонструє, як екзопланета Бета Живописця b рухається протягом 1,5 року по своїй орбіті, повний оборот по якій планета робить за 22 роки.

Вперше відкрита в 2008 р, Бета Живописця b є газовим гігантом, маса якого становить від десяти до двадцяти мас Юпітера, а діаметр орбіти приблизно дорівнює діаметру орбіти Сатурна. Вона є частиною динамічної і складної планетної системи зірки Бети Живописця, яка лежить на відстані понад 60 світлових років від Землі. У цю систему входять комети, що рухаються по орбіті хмари газу і гігантський диск, що складається з уламків, який, якби був розташований в нашій Сонячній системі, простягнувся б за межі орбіти Нептуна приблизно на дві тисячі астрономічних одиниць (тобто, відстаней від Сонця до Землі).

Так як ця планета і осколковий диск гравітаційно взаємодіють, то система Бети Живописця являє собою ідеальну лабораторію для перевірки теорій формування планетних систем, відмінних від нашої Сонячної системи.

Максвелл Міллар-Бланше, аспірант факультету астрономії та астрофізики Торонтського університету, Канада, в новій науковій роботі описує спостереження системи Бети Живописця, виконані за допомогою інструменту Gemini Planet Imager (GPI), встановленого на телескопі Джеміні-Південь, Чилі.

Особлива цінність спостережень, проведених за допомогою інструменту GPI, полягає в тому, що він здатний безпосередньо спостерігати екзопланету, усуваючи за допомогою спеціальних пристроїв основні фактори, що заважають спостереженням. Для порівняння, інші, більш плідні за кількістю відкритих екзопланет інструменти для спостережень, наприклад космічна обсерваторія “Кеплер”, не здатні отримати зображення самої планети, а можуть лише реєструвати спади інтенсивності світіння батьківської зірки, перед якою планета робить транзит.

Джерело: astronews.ru