Від можливо існуючих крижаних вулканів до обертаючихся “дзигою” супутників – наукова команда зонда “Нові Горизонти” обговорює понад 50 дивовижних відкриттів, пов’язаних з Плутоном, 47-х Щорічних зборах Підрозділу наук про планети Американського астрономічного товариства, що проходять цього тижня.

Астрономи обговорюють найцікавіші відкриття, зроблені за допомогою зонда “Нові горизонти”. Одне з таких відкриттів полягає в тому, що на поверхні Плутона геологи виявили гори характерного вигляду, за всіма ознаками схожі на кріовулкани – гори мають западину поблизу вершини і “напливи” речовини на схилах. На відміну від земних вулканів кріовулкани Плутона вивергають розплав, що складається з таких хімічних речовин, як водяний лід, азот, аміак або метан.

Друге, що заслуговує особливої ​​уваги дослідження, обговорюване на цьому зібранні, полягає в тому, що поверхня Плутона включає дільниці різних віків: починаючи від древніх і закінчуючи відносно молодими ділянками; при цьому на поверхні карликової планети є і ділянки проміжних віків. Це дослідження може пролити світло на історію формування об’єктів зовнішньої частини Сонячної системи, говорять дослідники.

Ще одне дослідження, представлене на цьому зібранні, пов’язано з походженням об’єктів пояса Койпера. Виходячи з того, що на поверхні Плутона і Харона відносно невеликих кратерів виявилося менше, ніж очікувалося, вчені роблять висновок про те, що об’єкти поясу Койпера формувалися не шляхом “злипання” дрібних каменів, а, скоріше, з досить великих “будівельних блоків”.

Представлені на цьому зібранні дослідження пролили світло на пристрій не тільки самого Плутона, але також і на пристрій системи його супутників. Як з’ясувалося, супутники Плутона обертаються навколо власних осей з аномальною для супутників планет Сонячної системи швидкістю. Вчені вважають, що це може бути пов’язано з дестабілізуючим впливом другго масивного тіла системи Плутона – його найбільшого супутника Харона. Крім того, кілька супутників Плутона могли утворитися в результаті злиття двох великих космічних тіл, відзначили дослідники.

Джерело: astronews.ru