Міжнародна команда астрономів, очолювана дослідниками з Кембриджського університету, США, і Австралійського національного університету, виявили одні з найдавніших зірок нашої галактики, які можуть таїти в собі цінні відомості про будову раннього Всесвіту, включаючи інформацію про загибель перших зірок.

Ці зірки, які знаходилися поблизу самого центру Чумацького шляху протягом декількох мільярдів років, містять вкрай невеликі кількості металів: одна з цих зірок є найбіднішою металами зіркою, відкритою поблизу центру нашої галактики. Крім того, спектри цих зірок демонструють ознаки, що вказують на те, що ці найдавніші зірки нашої галактики завершили свій життєвий цикл гігантськими вибухами, відомими як гіпернові, потужність яких перевищує потужність звичайних наднових приблизно в 10 разів.

Використовуючи телескопи, розташовані в Австралії та Чилі, астрономи на чолі з Л. М. Ховесом з Наукової школи астрономії та астрофізики Австралійського національного університету виявили одні з найдавніших зірок нашої галактики Чумацький шлях. Ці зірки мають відносно низький вміст металів, в порівнянні з більш молодими зірками, і виглядають трохи більше блакитними, ніж інші зірки: це розходження є ключовою ознакою для виділення цих зірок з мільйонів зірок, розташованих в центрі Чумацького шляху.

Отримані за допомогою спостережень із Землі дані дозволили вченим знайти дев`ять зірок, вміст металів у яких досягає лише однієї тисячної від кількості металів, що знаходяться в Сонці. Другою вимогою, запропонованою вченими до об’єктів їх дослідження, стала вимога відносної малорухливості зірок, що дозволяє виключити з числа кандидатів на звання найдавніших зірок нашої галактики зірки, які сформувалися відносно недавно в областях Всесвіту з низькою концентрацією зірок і потім, переміщаючись в просторі, досягли центру нашої галактики. Після повторного «відсіву» на підставі цього критерію дослідники отримали підсумковий набір з семи найдавніших зірок нашої галактики.

Джерело: infuture.ru