Астрономи з Єля і Гарварда виявили галактику з «серцебиттям» – і навіть «промацали пульс» цієї галактики.

Це дослідження стало першим випадком в історії космічної науки, коли вчені вивчили цей ефект пульсації, який виникає через пульсації світла старих, червоних зірок і спостерігається в масштабі галактики.

Наприкінці свого життєвого циклу зірки, подібні до нашого Сонця, зазнають значних змін. Вони стають дуже яскравими і «роздуваються» до гігантських розмірів, поглинаючи всі планети, розташовані від них в зоні радіусом приблизно з радіус орбіти Землі. До кінця свого життєвого циклу ці зірки починають пульсувати, тобто їх яскравість то зростає, то знижується з періодом приблизно в 100 днів. У нашій галактиці Чумацький шлях відомо багато зірок, що знаходяться в такій фазі.

У новому дослідженні астрономи на чолі з Чарлі Конрой, асистент-професором з Гарвардського університету, США, використовуючи унікальну серію знімків галактики М87, розташовану в сузір’ї Діви, зроблену за допомогою космічного телескопа «Хаббл» НАСА в 2006 р, виявили, що яскравість 25 відсотків пікселів на знімку галактики М87, зробленому «Хабблом», то зростала, то зменшувалася, немов у галактики «билося серце». Середня «частота серцевих скорочень» зірок галактики М87 склала 270 днів.

Джерело: astronews.ru