Астрономам із США та Австралії вперше стали доступні знімки екзопланети, що формується. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature, а коротко про них повідомляється на сайті університету Сіднея.

Екзопланета, що формується, обертається навколо зірки LkCa15, що знаходиться на відстані 450 світлових років від Землі. Планета оточена газопиловим диском. Від нього, як показують спостереження, екзопланета захоплює матерію для свого формування.

Раніше вчені при спостереженні майже 1,9 тисячі таких небесних тіл не виявляли якісь зміни в їх будові. У проведенні високоточних спостережень з земних обсерваторій вченим заважають атмосферні явища.

Знизити їхній вплив і відстежити еволюцію екзопланети астрономам вдалося, використовуючи LBT (Large Binocular Telescope, Великий бінокулярний телескоп), розташований в Арізоні, а підтвердити спостереження – за допомогою адаптивної оптичної системи Magellan Telescope (Магелланова телескоп) в Чилі.

Екзопланета LKCA15b відкрита в 2011 році. Вона розташована на відстані близько 16 астрономічних одиниць від світила, навколо якого обертається з періодом близько 27 років. Екзопланета приблизно в шість разів важче Юпітера.

Джерело: lenta.ru