Сверхмасивная чорна діра з галактики в сузір’ї Волосся Вероніки перемолола зірку, яка підійшла занадто близько, після чого викинула її залишки у вигляді вузьких джетів.

Спостереження проводилися американськими вченими з університету Джона Хопкінса в Балтіморі за допомогою декількох потужних радіотелескопів. Направивши погляди на далеку галактику PGC 043234 в грудні 2014 року, вони виявили там незвичайний спалах, що послужило початком декількох місяців спостережень за далекою подією, природа якої поступово почала розкриватися перед астрофізиками.

Виявилося, що данй спалах є ні чим іншим, як слідом «трапези» надмасивної чорної діри, якій «на стіл» потрапила зірка, яка проходила неподалік. Зірка була просто перемолота величезною гравітацією надмасивного об’єкта, після чого її залишки були викинуті у вигляді двох вузьких джетів – струменів, спрямованих в сторони від полюсів зірки. Весь процес, за словами вчених, тривав кілька місяців.

Фахівці змогли з’ясувати, чому їм раніше не вдавалося побачити в радіотелескопи подібні явища. Вся справа в тому, що дані події породжують зовсім небагато радіовипромінювання, і виявлення ASASSN-14li стало можливим тільки завдяки тому, що галактика PGC 043234 знаходиться відносно недалеко від нас.

Джерело: naked-science.ru