Команда астрономів за допомогою мережі LCOGT виявила світло, розсіяне крихітними частинками (так зване релеєвське розсіювання) атмосфери екзопланети розміром з Нептун, здійснюючої транзит. Це вказує на те, що у цієї планети, яка знаходиться від нас на відстані всього лише 100 світлових років, блакитне небо.

Ця планета, що носить назву GJ 3470b, за розмірами більш схожа на Землю, ніж гарячих юпітерів, класу екзопланет з найбільш докладно вивченими атмосферами. Астрономи під керівництвом Діани Драгомир із Чиказького університету, США, у своїй новій роботі йшли по слідах іншого наукового колективу, який першим виявили спокусливі натяки на присутність релєєвського розсіювання в атмосфері планети GJ 3470b. Команда доктора Драгомир отримала і опрацювала зображення транзиту цієї планети, отримані з різних обсерваторій мережі LCOGT (Гаваї, Техас, Чилі, Австралія і ПАР) для остаточного підтвердження факту наявності релєєвського розсіювання в атмосфері планети.

Цей результат має велике значення з кількох причин. По-перше, GJ 3470b є найбільшою за розмірами планетою, для якої проведено виявлення релєєвського розсіювання. Також, незважаючи на те, що ця планета вважається покритою хмарами або серпанком, ці виміри вказують астрономам на те, що під товщею цих хмар знаходиться водневий шар атмосфери планети, який розсіює блакитне світло. Справді, небо на GJ 3470b блакитне. Більше того, ця планета обертається навколо невеликої зірки (червоного карлика), і це означає, що планета блокує значну кількість світла зірки при кожному транзиті, полегшуючи астрономам транзитні спостереження і вимірювання. Нарешті, цей вимір став першим випадком виявлення спектральної картини в атмосфері далекої планети за допомогою лише невеликих (1,0 і 2,0 – метрових) телескопів. Крім того, команда доповнила свої дані спостереженнями, проведеними за допомогою 1,5-метрового телескопа Койпера, розташованого в штаті Арізона.

Джерело: infuture.ru