Більшість людей вважають чорні діри чимось на зразок гігантських пилососів, поглинаючих все, що до них наближається. Однак надмасивні чорні діри, розташовані в центрах галактик, більше схожі на космічні двигуни, що перетворюють енергію падаючої на них матерії в потужні потоки випромінювання, іноді перевершують сумарне сяяння всіх навколишніх зірок. Якщо чорна діра обертається навколо своєї осі, то вона може генерувати потужні джети, що мають в обхваті кілька тисяч світлових років і здатні змінювати форми цілих галактик. Енергію для цих «двигунів» чорних дір, імовірно, дають магнітні поля. Вперше астрономи виявили магнітні поля, розташовані поблизу самого кордону горизонту подій чорної діри, що лежить в центрі нашої галактики Чумацький шлях.

«Розуміння структури цих магнітних полів є критично важливим. Нікому досі не вдавалося спостерігати магнітні поля поблизу горизонту подій чорної діри»,

– сказав головний автор нового дослідження Майкл Джонсон з Гарвард-Смітсонівського астрофізичного центру.

Це відкриття стало можливим, завдяки потужностям телескопа Event Horizon Telescope (EHT) – глобальної решітки радіотелескопів, які з’єднані між собою і формують один гігантський телескоп з діаметром «об’єктиву», рівним діаметру Землі. Так як телескопи з великими за розмірами об’єктивами здатні забезпечувати більш високе розширення при спостереженнях, то телескоп EHT після завершення всіх модифікацій буде здатний розрізняти на небі структури розміром всього лише 15 кутових мікросекунд. Таке високе розширення потрібно для спостережень горизонтів подій чорних дір, які мають крихітні кутові розміри на небі.