Група вчених з Іспанії та Португалії провела дослідження, з’ясувавши, що більше ніж половина планет-гігантів, відритих телескопом «Кеплер» за роки роботи, є, або невеликими зірками, або світилами, що відносяться до класу коричневих карликів.

Вчені з Інституту астрофізики і вивчення космосу в Порто і їх іспанські колеги протягом кількох років проводили спостереження за зірками сузір’їв Ліри і Лебедя, біля яких раніше телескоп «Кеплер» відкривав планети.

За словами вчених, які досліджують спектри даних зірок, 52% космічних тіл, раніше відкритих «Кеплером» і визначених вченими, як «гарячі юпітери», насправді такими не є. Найчастіше такими «планетами» виявлявся менший компонент подвійної зоряної системи, який періодично проходив повз свого більшого напарника, затінюючи його в деякій мірі.

Крім цього ряд об’єктів були просто занадто великі і масивні, щоб відноситись до планет, навіть таких гігантських, як Юпітер. У зв’язку з цим астрономи зробили висновок, що ці космічні тіла, швидше за все, є зірками, які не відбулися, – коричневими карликами. У таких об’єктах починаються термоядерні реакції, але за рахунок низької маси вони швидко закінчуються і це призводить до швидкого охолодження і перетворення в планетоподобний об’єкт. Нижня межа маси коричневого карлика, як заявляють учені, знаходиться на позначці приблизно рівній 12 масам Юпітера.

Джерело: sdnnet