Астрономи вважають, що планета Земля піддається більш високому ризику зіткнення з космічними тілами, ніж думали раніше. Про це повідомляють нові дослідження, пов`язані з далекими гігантськими кометами.

Велика частина досліджень небесних тіл, що представляють потенційну загрозу для Землі, розглядає об’єкти Головного астероїдного поясу Сонячної системи, розташованого приблизно між орбітами Марса і Юпітера. Проте, як відзначають автори нової роботи, в останні два десятиліття були відкриті сотні гігантських комет, званих «Кентаври», які, хоча і мають досить широкі орбіти, повинні бути внесені до списку потенційних загроз для нашої планети.

Ці кулі з льоду і пилу, як правило, становлять 50-100 кілометрів у діаметрі і лежать на нестабільних, еліптичних орбітах, що починаються далеко за межами Нептуна, крайньої зовнішньої планети Сонячної системи.

Траєкторії цих комет перетинаються з траєкторіями гігантських планет нашої планетної системи, Юпітера, Сатурна, Урана і Нептуна, чиї гравітаційні поля в деяких випадках направляють комету до Землі – приблизно один раз на 40000-100000 років.

У міру того, як ці комети підходять до Сонця, вони поступово розпадаються на частини, що призводить до утворення характерного кометного хвоста. Це зумовлює неминучість впливу цих комет на планету.

«Дезінтеграція таких гігантських комет повинна привести до переривчастих, але тривалих періодів бомбардування нашої планети, які можуть тривати по 100000 років», – зазначає один із співавторів цієї роботи Білл Нейпір з Букінгемського УНІВЕРСИТЕТУ, Великобританія.

Дослідження з’явилося в журналі Astronomy and Geophysics.