Астрономи виявили зірку з екстремально низькою концентрацією важких елементів, в системі якої, тим не менш, присутня планета досить великих розмірів. На сьогоднішній день це найбідніша на метали зірка, навколо якої обертається кам’яниста планета.Виявлення цієї планети в системі настільки бідної на метали зірки може вказувати на те, що землеподібні планети можуть бути поширені у Всесвіті ширше, ніж передбачалося. (Металами астрономи називають всі хімічні елементи, що важчі за гелій.)

Команда дослідників, очолювана Аннеліс Мортье, фахівцем з екзопланет із Сент-Ендрюського університету, Сполучене Королівство, виявила цю зірку, що отримала назву HD175607, і планету розміром з Нептун, що обертається навколо цієї зірки, на відстані приблизно 147 світлових років від нашої планети, використовуючи спектрограф High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher (HARPS), розташований в Чилі. Ця зірка – жовтий карлик, маса якого становить 0,74 маси Сонця. Вона містить менше важких елементів, ніж будь-яка інша зірка її класу, яка має в своїй системі кам’янисті планети. Ставлення заліза до водню, наприклад, складає лише 23 відсотки такого для Сонця.

Відстань від планети до зірки, виявленої в системі зірки HD175607, становить лише третину від відстані між Сонцем і Меркурієм. Планета робить один повний оберт навколо зірки всього лише за 29 днів, а маса планети складає від 7,88 до 10,08 маси Землі, або приблизно дві третини маси Юпітера.

Дослідження прийнято до публікації в журналі Astronomy & Astrophysics.