Міжнародна група астрономів на чолі з дослідниками з університету Сіднея, відкрила, що потужні магнітні поля характерні для переважної частини зірок, а не є рідкістю серед них, як вважалося раніше. Це відкриття істотно змінює наше розуміння процесів еволюції зірок.Використовуючи дані, отримані за допомогою космічного телескопа НАСА «Кеплер», команда виявила, що зірки, які не дуже перевищують масу Сонця, володіють внутрішніми магнітними полями, напруженість яких перевищує напруженість магнітного поля Землі в кілька мільйонів разів.

«Це просто дивно, ми зовсім не очікували такого повороту подій», – сказав головний автор дослідження ад’юнкт-професор Сіднейського університету Денніс Стелло.

«Так як раніше вважалося, що лише не більше 5 відсотків зірок володіють потужними магнітними полями, то існуючі моделі еволюції зірок не враховують вплив такого важливого компонента системи зірки, як її магнітне поле – сказав професор Стелло. – Раніше ми вважали, що такі поля просто не роблять значного впливу на процеси еволюції зірок. Тепер наші нові результати вимагають перегляду цих уявлень».

Завдяки новій техніці спостережень, званої астросейсмологія, вчені можуть «зазирнути» в надра зірки і встановити присутність або відсутність усередині зірки потужного магнітного поля, що поглинає коливання речовини зірки, які спостерігаються на її поверхні.

«Зараз нехай за справу беруться теоретики, завдання яких полягає в тому, щоб відшукати причину наявності потужних магнітних полів у такої великої кількості зірок», – підсумовує професор Стелло.