Астрофізик із США виявила щось більш рідкісне, ніж галактику з двома центральними чорними дірами – галактику з «голодною» чорною дірою.На сьогоднішній день вченим відомі лише 12 галактик, в центрах яких лежить одразу по дві чорних діри, говорить автор нового дослідження Джулі Комерфорд з Колорадського університету в Боулдері, США. У центрах звичайних галактик знаходяться поодинокі чорні діри, маси яких становлять від 1 мільйона до 1 мільярда сонячних мас.

Однак у цій галактиці, що знаходиться на відстані приблизно 1 млрд світлових років від нас, одна з двох чорних дір не така велика як друга, і мабуть відчуває брак зоряного матеріалу. Зазвичай чорні діри оточені зірками; ця ж чорна діра виглядає «голою».

Комерфорд вважає, що «струнка» чорна діра втратила масу при зіткненні двох галактик, що об’єдналися в результаті такого зіткнення в одну галактику. Альтернативна гіпотеза полягає в тому, що ця чорна діра являє собою рідкісний екземпляр чорної діри проміжної маси, яка, ймовірно, з часом перетвориться на надмасивного «монстра».

Джулі Комерфорд у своєму дослідженні використовувала дані, отримані за допомогою космічного телескопа «Хаббл» і рентгенівської обсерваторії «Чандра». Вона відкрила цю останню галактику з двома чорними дірами – четверту на своєму рахунку – торік. Виявлення об’єкта-кандидата в чорні діри проміжних мас стало для неї свого роду «додатковим бонусом», сказала вона репортерам.

Ця галактика отримала систематичну назву SDSS J1126 + 2944.

Дослідження було представлено на щорічних зборах Американського астрономічного товариства, що проходив днями в Кіссе, штат Флорида.