Ви могли подумати, що астрономи легко можуть відрізнити чорну діру від білого карлика – проте, як з’ясувалося в результаті проведення нового дослідження, це не завжди так.Астрономи, що працюють у складі наукового колективу Слоуновскій цифрового огляду неба, оголосили днями про результати наукового дослідження, яке відкриває справжню природу загадкового світла, що йде з довколишніх галактик.

«Тепер ми знаємо, що білі карлики, а не чорні діри пояснюють результати спостережень, – сказав Франческо Белфіоре, головний автор дослідження та аспірант Кембриджського університету, США. – Тепер, знаючи, що основними джерелами цього випромінювання є білі карлики, ми на один крок наближаємося до розуміння процесів згасання зореутворення в галактиках».

У свому дослідженні вчені проаналізували емісійні спектри світла, що випускається газом міжзоряного простору довколишніх галактик. Розуміння істинної природи цього випромінювання досі не було досягнуто, проте були сформульовані загальні вимоги до джерела цього випромінювання: воно повинно мати більш високу температуру, ніж знову зформовані зірки, однак його температура повинна бути нижчою, ніж температура матерії, що падає на центральну чорну діру .

Основна гіпотеза, що пояснює наявність в деяких галактиках областей такого випромінювання, званих Low-Ionization Nuclear Emission-line Regions, або LINERs, полягала в тому, що газ всередині таких галактик підсвічується ядром галактик, яка слабо поглинає матерію. Однак при більш детальному розгляді областей LINER більш ніж в 600 галактиках команда Белфіоре виявила, що джерела цього загадкового світіння міжзоряного газу в таких галактиках розподілені по великій площі, а не зосереджені лише поблизу ядра галактики.

Ці результати змусили вчених переглянути “застарілі” погляди на природу випромінювання в LINER-областях галактик і висунути нову гіпотезу, згідно якої джерелами слабкого світіння газу в LINER-галактиках є «зоряні мерці» – білі карлики.

Дослідження було представлено на 227-му зборі Американського астрономічного товариства, що проходив у Кіссе, штат Флорида.