Астрономи Майк Браун і Костянтин Батигін з Каліфорнійського технологічного інституту в Пасадені повідомили про виявлення за межами орбіти Плутона об’єкта, розміром з Нептун, який в 10 разів важчий за Землю. Результати пошуків Планети Х автори опублікували в The Astronomical Journal, а коротко про них розповідає Sciencemag, ссилаючись на Science News.

Майк Браун і Костянтин Батигін

Планета обертається навколо Сонця по витягнутій орбіті (і в похилій відносно орбіти Землі площині) з періодом в 15 000 років. Її хімічний склад схожий на такий, як у газових гігантів Урана і Нептуна. Як вважають Браун і Батигін, об’єкт 4,5 мільярда років тому був вибитий з протопланетного диска поблизу Сонця.

Найближча відстань між Сонцем і виявленим об’єктом дорівнює 200 астрономічним одиниць (це в сім разів більше відстані між Нептуном і світилом). Максимальне видалення Планети Х оцінюється в 600-1200 астрономічних одиниць, що виводить її орбіту за межі пояса Койпера, в якому розташовується Плутон.

Нову планету вчені виявили, аналізуючи дані гравітаційних збуренень інших небесних тіл. Як відзначають Браун і Батигін, астрономи повірять у їх відкриття тоді, коли зможуть спостерігати планету в телескоп. Для цього вони зарезервували час на японській обсерваторії Subaru на Гаваях.Розташування планети Х

Підтвердження існування небесного тіла займе п’ять років. У разі відкриття об’єкт може стати дев’ятою планетою Сонячної системи. Ймовірність помилки Браун і Батигін оцінюють у 0,007 відсотка. Раніше пошуки Планети Х в Сонячній системі привели вчених до виявлення Нептуна (в 1864 році) і Плутона (в 1930 році).