Гравіметрія, виконана орбітальною станцією Розетта, показала, що тіло комети 67 Р / Чурюмова-Герасименко складається на 75 відсотків з пилу і на 25 відсотків з льоду, як показує дослідження, опубліковане в середу.

Європейський космічний апарат вийшов на орбіту навколо комети 67P 6 серпня 2014 року, а через три місяці направив спускний апарат Філа на поверхню комети. Після закріплення на кометі, Філа завершив 80 відсотків запрограмованої триденної серії наукових експериментів і послав по радіо результати назад на Землю, перш ніж розрядилися його батареї. Спроби повернути апарат в робочий стан були невдалими.

Тим часом, материнський апарат Розетта супроводжував комету під час її найближчого підходу до Сонця, приблизно на півдорозі між орбітами Землі і Марса, в серпні 2015 року. Розетта залишається на орбіті навколо 67P, яка в даний час знаходиться за межами Марса.

Вимірюючи невеликі зрушення в довжині хвиль, переданих Розетта, вчені змогли визначити, як гравітація комети вплинула на космічний корабель. Вони виявили, що 67P є вельми пористим тілом, в якому приблизно в чотири рази більше пилу, ніж льоду по масі і в два рази більше пилу, ніж льоду за обсягом.

Щільність постійна по всьому ядру, це свідчить про відсутність великих порожнеч. Відкриття узгоджується з попередніми висновками від двох інших наукових груп Розетта.

«Висока пористість здається невід’ємною властивістю ядра матеріалу», – робить висновок команда німецьких, американських і французьких вчених.

Комети, як вважається, є одними з найстаріших і найбільш примітивних тіл у Сонячній системі, що містять матеріали, які збереглися від первісної хмари газу і пилу, з котрої Сонце і планети сформувалися близько 4,5 мільярдів років тому.

Розетта, як очікується, залишиться в робочому стані до вересня 2016 року, коли вона приєднається до Філа, опустившись на поверхню 67P.