Станція New Horizons виявила і сфотографувала айсберги на Плутоні. Вони утворені водяним льодом і ковзають по поверхні карликової планети, що вкрита замороженим азотом. Про це повідомляється на сайті НАСА

У діаметрі айсберги можуть досягати декількох кілометрів, а станція бачить їх як невеликі піднесення на плато Супутник – найбільшій рівнині Плутона. Хімічний склад айсбергів і рівнин планетологи пояснюють тим, що водяний лід менший за щільністю, ніж азотний. Пагорби, на думку вчених, є крижаними уламками скелястих гір Плутона.

Частина айсбергів зібралася в групи, що займають в поперечнику територію діаметром близько 20 кілометрів. Інші айсберги дрейфують по каналах, які поділяють великі крижані плити карликової планети. Найбільше скупчення айсбергів виявлено на території, що отримала назву Челленджер (на честь корабля програми Space Shuttle), розміри якої становлять 60 на 35 кілометрів.Знімок айсбергів Плутона

На думку вчених це явище свідчить про геологічну активність Плутона. Знімок айсбергів отриманий за допомогою наукового інструменту MVIC станції New Horizons за 12 хвилин до її мінімального зближення з карликовою планетою.

Автоматична міжпланетна станція New Horizons 14 липня виявилася на максимально близькій відстані від Плутона і його супутників. Очікується, що в 2019 році станція досягне планетоїда 2014 MU69, розташованого на відстані 1,6 мільярдів кілометрів від планети в поясі Койпера.

Основне завдання New Horizons – вивчення Плутона і його супутника Харона. Наукове обладнання, встановлене на станції, призначене для збору даних про наявність магнітосфери у карликової планети, склад її атмосфери, будову поверхні і взаємодію з Хароном.