Всім доброго часу доби!

Як і обіцяв продовжую свою цікаву подорож до зоряного неба.

 

Отож розгледівши деякі “перлини” зі своєї так званої підзорної труби я зрозумів, що це не те що я очікував від цієї оптичної схеми. Роздумуючи один друг порадив мені зайнятись досить хорошим проектом – це телескопом рефлектором. Тоді мої знання в оптичних схемах були не такі об’ємні і я почав черпати інформацію. Начитавшись дуже хорошої книги Леоніда Сікорука я почав шукати заготовку під своє дзеркало. Довго думаючи я вирішив зробити апертуру в 200 мм. Заготовку шукав не мало часу, але натрапив на дуже хорошу фірму і замовив диск скла товщиною 19 мм і діаметром 200 мм.

Перша стадія це стадія обдирка – надання заготовці правильного радіусу кривизни в центрі. Простими словами це видерти ямку. Так як це перше дзеркало, форму оптичної поверхні я вибрав простішу, тобто сферичну. В відповідності цієї форми для того щоб не було сферичних аберацій фокус майбутнього дзеркала повинен бути не менший за 1/8 (це відношення показує світлосилу телескопа, тобто відношення діаметра до фокусу, в моєму випадку фокус системи повинен був бути не менший за 1778 мм). По відповідній формулі

X=(R*R):(4*F)

де X – висота ямки в центрі заготовки, R – радіус диска, F – фокусна відстань дзеркала, я обчисливши отримав такий результат – моя ямка в центрі становила 1.40 мм.

Після цього я приступив до роботи. Обдирається скло простим металевим кільцем діаметр якого повинен бути в три рази менший за діаметр майбутнього дзеркала. Хотілось більше зробити саме власноруч і тому я не купляв готові абразивні порошки а робив і добував їх сам. Взявши в господарському магазині круг для шліфуваня я розбив його і подрібнив.

Металеве кільце
Металеве кільце для обдирання
Фокус дзеркала
Фокус дзеркала

Саму обдирку для зручності я робив на поворотному столику, проводивши металевим кільцем разом з абразивом по склу через центр я поступово видирав ту заповітну ямку. Цей хруст ніколи не забуду, всі хто це робив зрозуміє мене. я провіряв намочивши його, на сонці. Тривалість обдирки склала в моєму випадку 8 годин.

диск скла2

Ось закінчивши надавати відповідну кривизну в центрі я почав готуватись до наступного етапу виготовлення сферичного дзеркала – це шліфовка. Про неї я розповім в наступній статті.

Дякую за увагу.

Написати коментар


*