Міжнародна команда дослідників на чолі з П’єром Макстедом з Кілского університету, СК, виявила п’ять нових екзопланет типу «гарячого Юпітера» – великих газових планет, які обертаються навколо батьківської зірки на порівняно невеликій відстані.

Ці знахідки були зроблені за допомогою інструменту Wide Angle Search for Planets-South (WASP-South) – матриці з восьми камер, що спостерігають вибрані області південного неба. Цей інструмент, розташований в Південно-Африканській астрономічній обсерваторії, поблизу міста Сатерленда, ПАР, був використаний для вивчення п’яти зірок, криві світності яких демонстрували ознаки транзитів планет.

Ці нововідкриті планети отримали позначення: WASP-119 b, WASP-124 b, WASP-126 b, WASP-129 b і WASP-133 b. Згідно дослідам, маси об’єктів становлять від 0,3 до 1,2 маси Юпітера, а радіуси знаходяться в діапазоні від одного до 1,5 радіуса Юпітера, в той час як орбітальні періоди цих планет становлять від 2,17 до 5,75 дня .

Найцікавішою з відкритих планет автори роботи називають WASP-126 через низьку гравітацію на поверхні планети і яскраву батьківську зірку – завдяки чому планета стає придатною метою для трансмісійної спектроскопії. Подальше вивчення цієї планети за допомогою космічного телескопа «Хаббл» або його наукового наступника, космічного телескопа «Джеймс Уебб», дозволить охарактеризувати атмосферу планети і встановити її хімічний склад, відзначають вчені.

Нагадаємо, що високоякісний телескоп JWST буде готовий до запуску в 2018 році, згідно раніше наміченого плану.