Астрофізики за допомогою оптичних обсерваторій і радіотелескопів вперше виявили місце розташування швидких радіоімпульсів – спалахів, які раніше приписувалися інопланетянам. Про результати досліджень повідомляє Nature News.

Швидкий радіоімпульс – нетривалий спалах, що веде до викиду в космічний простір величезної кількості енергії. Наразі вчені зареєстрували 16 таких сигналів.

Місцезнаходження сигналів через їх несподіванки своєчасно визначити досі не вдавалося. У представленому вченими дослідженні повідомляється про виявлення джерела сигналу FRB (fast radio bursts) 150418, вперше зафіксованого 18 квітня 2015 року Обсерваторією Паркса в Австралії.

Система оперативного реагування, розроблена спеціально для дослідження швидких радіоімпульсів, дозволила за допомогою інших телескопів визначити місце розташування джерела сигналу з точністю, що у тисячу разів перевищує аналогічні вимірювання для інших подібних подій.

Джерело сигналу FRB

Джерелом сигналу стала еліптична галактика, розташована в шести мільярдах світлових років від Землі. Вченим вдалося визначити дисперсію – різницю між короткохвильовою і довгохвильовою частинами, зумовлену втратою енергії випромінюванням при його проходженні через речовину.

Це дозволило оцінити щільність матерії, через яку пройшло випромінювання. Отримані дані відповідають стандартній космологічній моделі. Вчені сподіваються виявити нові джерела швидких радіоімпульсів і використовувати їх для перевірки космологічних теорій.

Малоймовірно, що джерелом FRB 150418 став пульсар. Раніше вчені припустили, що FRB 110523 може бути пов’язаний з магнетаром (нейтронна зірка, що швидко обертається) або бліцаром (нейтронна зірка, відцентрові сили якої утримують її від стиснення в чорну діру).

Нагадаємо, що свого часу пульсар в системі B1259 пробив газовий диск зірки-компаньйона.