Астрофізики з Іспанії, Естонії, США і Великобританії виявили, ймовірно, найбільший у Всесвіті об’єкт – галактичну стіну. Дослідження авторів опубліковане на сайті arXiv.org, коротко про неї повідомляє New Scientist.

Вчені припустили існування надскупчення з 830 галактик на відстані 4,5-6,4 мільярда світлових років від Сонячної системи. Далекий об’єкт приблизно в 10 тисяч разів важче Галактики – Чумацького Шляху. Діаметр області оцінюється в 180 мегапарсек.

Надскупчення виявили за допомогою бази даних BOSS (Baryon Oscillation Spectroscopic Survey). В даний час вчені не можуть відслідковувати динаміку галактик у відкритій системі, оскільки останні розташовані занадто далеко від Землі.

На думку вчених, Чумацький Шлях і прилеглі галактики, зокрема Туманність Андромеди, входять в іншу групу надскупчень – Laniakea (з гавайської мови – «Незліченні небеса»).

Laniakea обмежує собою область, перетин якої має діаметр близько 160 мегапарсек, що більш ніж в п’ять тисяч разів більше діаметру Чумацького Шляху. Маса надскупчення перевищує масу Галактики в 100 тисяч разів.

Нагадаємо, що раніше ми повідомляли про те, що астрономи вивчили скупчення галактик в трьох вимірах.