“Небесні механіки” з Лабораторії планет і супутників університету Арізони в США припустили нові обмеження параметрів траєкторії гіпотетичної планети (або карликової планети) Сонячної системи. Дослідження опубліковане на сайті arXiv.org.

У своїй роботі вчені використовували ту обставину, що періоди орбіт чотирьох великих транснептунових об’єктів (Sedna (90377) 2010 GB174, 2004 VN112, 2012 VP113) приблизно співвідносяться як цілі числа (тобто знаходяться в орбітальному резонансі).

Астрономи припустили, що орбітальний резонанс перерахованих вище небесних тіл обурюється іншим об’єктом. За оцінками вчених, навколо Сонця він обертається з періодом 17117 років і великою піввіссю 665 астрономічних одиниць (це в 665 разів більше відстані між Землею і Сонцем).

Геометрія орбіт і динаміка небесних тіл Sedna (90377) 2010 GB174, 2004 VN112, 2012 VP113 накладають обмеження на площину руху, ексцентриситет орбіти і масу нового транснептунового об’єкта, а також його поточний стан в Сонячній системі.

Рух транснептунового об’єкта в Сонячній системі вчені описали за допомогою періодичних рішень Анрі Пуанкаре третього класу.

Міжнародний астрономічний союз офіційно визнає існування п’яти карликових планет. Одна з них (Церера) знаходиться в Поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера, інші (Плутон, Еріда, Макемаке і Хаумеа) – дальше орбіти Нептуна. Найбільшою з них вважається Плутон.

До теперішнього часу астрономи виявили більше 40 кандидатів у карликові планети. Всього в Сонячній системі може бути більше двох тисяч карликових планет, з яких 200 знаходяться в межах пояса Койпера (на відстані від 30 до 55 астрономічних одиниць від Сонця). Решта – поза ним.

Раніше астрономи Майк Браун і Костянтин Батигін з Каліфорнійського технологічного інституту в Пасадені повідомили про виявлення за межами орбіти Плутона кандидата на дев’яту планету Сонячної системи. Вона являє собою об’єкт розміром з Нептун і в десять разів важчий, ніж Землю. Детальніше читайте в статті: У Сонячній системі знайшли нову карликову планету.