Об’єктом спостереження фахівців стала надмасивна чорна діра OJ287, що знаходиться в центральній частині однієї з галактик в сузір’ї Рака.

Вчені з Фінляндії спостерігали за чорною дірою, що знаходиться від нас на відстані 3,6 мільярда світлових років. Вперше даний об’єкт був відкритий ще в 70-х роках минулого століття і вже тоді привертав увагу вчених тим, що періодично підвищував свою яскравість.

Порівняно недавно вдалося з’ясувати, що в даному районі галактики знаходиться не одна, а цілих дві чорних діри. Перша просто колосальна і має масу 17 мільярдів сонячних, а також масштабний диск акреції, що складається з газу, а також перемелених гравітацією космічних об’єктів. Менша чорна діра, масою 100 мільйонів сонячних, обертається навколо своєї «старшої сестри» з періодом обігу 12 років. Періодично проходячи крізь диск акреції, друга чорна діра і дає цей спалах.

Спрогнозувавши черговий спалах і спостерігаючи його за допомогою телескопа Swift, вчені змогли з’ясувати швидкість обертання надмасивної чорної діри з максимальною точністю. Саме ця швидкість виявилася не такою високою, як очікувалося і склала 31 відсоток від максимальних показників, допустимих ОТО Ейнштейна.