Астрономи з Московського державного університету імені Михайла Ломоносова виявили, що зірка TYC 2505-672-1 має рекордний період змінності блиску (затемнень). Присвячений дослідженню препринт автори опублікували на сайті arXiv.org.

Останні спостереження за TYC 2505-672-1 дозволили вченим показати, що яскравість зірки зменшилася майже в сто разів. Раніше світило вважалося вимерлим. Висновки вчених підтвердилися спостереженнями мережі роботів-телескопів МАЙСТЕР, 6-метровим телескопом БТА і архівними матеріалами фототеки Гарвардської обсерваторії.

Нідерландський астроном Рольф Янсен з університету Арізони підтвердив дані російських колег: падіння блиску зірки TYC 2505-672-1 відбувалося в 1942-1945-х роках. Зірка, за розрахунками вченого, має рекордний період змінності, що дорівнює 25245 діб (тобто приблизно 69 років).

Вчені вважають, що зірка TYC 2505-672-1 в сузір’ї Малого Лева є подвійною системою, але природа її компаньйона поки невідома. Раніше рекорд періоду змінності блиску належав зірці під назвою епсилон Візничого. Її затемнення повторюються через 9890 діб (більше 27 років).

Тим часом вчені з’ясували, як старіють гігантські зірки.

1 КОМЕНТАР

1. Христя, ну как ты не догадалась, что яркость звезды заслонила какая нибудь планета или того хуже – черная дыра которая мчится прямо на землю! Короче всем капец! Спасайся кто может! Остается спросить ученых – сколько нам еще осталось?