Астрофізики в архівах огляду SDSS (Sloan Digital Sky Survey), що містять інформацію про більш ніж 800 тисяч зоряних скупчень, виявили 53 гігантські спіральні супергалактики, параметри яких перевищують всі відомі науці дані про подібні об’єкти. Дослідження опубліковане в The Astrophysical Journal, коротко про нього повідомляє НАСА.

Супергалактики, мають спіралевидную форму, знаходяться на відстані 1,2-3,5 мільярда світлових років від Землі. Кожна з них більш ніж в десять разів масивніша, ніж Чумацький Шлях, і більша за нього в два-чотири рази (діаметр найбільшої системи досягає 440 тисяч світлових років, тоді як Чумацького шляху – 100 тисяч світлових років).

Вчені НАСА відкрили десятки гігантських супер галактик

Швидкість зореутворення у виявлених системах в 30 разів перевищує інтенсивність аналогічних процесів в Галактиці (супергалактики інтенсивно випромінюють в ультрафіолетовому і інфрачервоному діапазонах). Яскравість кожної з досліджених 53 систем більш ніж в 14 разів вища, ніж у Чумацького Шляху.

Вчені НАСА відкрили десятки гігантських супер галактик

Астрономи не знають, яким чином виникли виявлені ними зоряні скупчення. Сучасні астрофізичні моделі не передбачають формування таких великих і масивних спіральних галактик. Вчені вважають, що деякі зі знайдених супергалактик виникли в результаті злиття двох зоряних систем (в чотирьох з 53 галактик вчені помітили по два ядра).

Раніше ми повідомляли, що астрономи виявили невідомий тип галактик.