Астрономи з Університету штату Каліфорнія в Сан-Франциско виявили екзопланету з химерною витягнутою орбітою, яка характерна для комет. З препринтом статті можна ознайомитися на сайті arXiv.org.

Планета, названа HD 20782, володіє ексцентриситетом орбіти 0,96 – це означає, що траєкторія її руху навколо зірки являє собою сплющений еліпс. Більший ексцентриситет мають лише деякі комети. Однак HD 20782 сильно відрізняється від комети, оскільки за своєю масою порівнянна з Юпітером.

У найдальшій точці своєї орбіти екзопланета віддаляється від зірки в 2,5 рази далі, ніж Земля від Сонця. При цьому планета періодично підходить до розпеченої поверхні зірки – набагато ближче, ніж Меркурій до Сонця. Рік на цій планеті триває 597 днів.

HD 20782 віддалена від Сонячної системи на 117 світлових років. Її виявили за допомогою транзитивного методу, який полягає в спостереженні за проходженням планет на тлі диска зірки. Незважаючи на велику відстань, вченим вдалося зафіксувати спалах світла, що позначилась від атмосфери екзопланети під час її проходження на близькій відстані від батьківської зірки. Астрономи планують вивчити спектральні характеристики відбитого випромінювання, щоб визначити склад і структуру атмосфери далекого світу.

Вчені пояснюють дивну орбіту HD 20782 тим, що спочатку в системі могло бути кілька планет з нестабільними орбітами. У якийсь момент вони підійшли дуже близько один до одного, через що одна з них вилетіла за межі системи, в той час як інша придбала свою витягнуту орбіту.

Раніше астрономи виявили екзопланету з найдальшої від зірки орбітою, яка в сім тисяч разів далі, ніж відстань від Землі до Сонця. Всього станом на 17 березня 2016 року порушено одна тисяча дев’ятсот вісімдесят вісім екзопланет.

Раніше ми повідомляли, що виявлена ​​найближча до Землі потенційно заселена екзопланета.