Астрофізики вперше за допомогою космічного телескопа Kepler, призначеного для пошуку екзопланет, виявили вибух наднової зірки класу II (в спектрі такого світила присутні лінії водню). НАСА представило анімацію події. Дослідження опубліковане в Astrophysical Journal, коротко про нього повідомляється на сайті агентства.

На анімації показаний червоний надгігант KSN 2011d, який в 500 разів більший і в 20 тисяч разів яскравіший за Сонце. Після того, коли в ньому закінчилося термоядерне паливо, світило зруйнувалося під дією гравітації. Цей процес супроводжується утворенням щільного ядра (нейтронної зірки) і скиданням в навколишній простір його оболонки.

Представлена ​​НАСА анімація заснована на спостереженнях, проведених телескопом Kepler в 2011 році. Космічна обсерваторія спостерігала вибух зірки KSN 2011d, розташованої на відстані 1,2 мільярда світлових років від Землі. Після вибуху (відзначено піком на графіку) відбувається наростання протягом 14 днів яскравості світила (з 130 мільйонів до 1 мільярда разів більше, ніж у Сонця). Сам спалах триває близько 20 хвилин.

Також в 2011 році Kepler виявив ще один вибух наднової. Зірка KSN 2011a, розташована на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі, в 300 разів більша за Сонце. У першому вибуху, на відміну від другого, спалаху передував різкий сплеск яскравості світила. Причиною цього могла бути мала маса KSN 2011a.

Для виявлення двох подій обсерваторія Kepler протягом трьох років відстежила 50 трильйонів зірок з 500 галактик. НАСА збирається продовжити пошук наднових за допомогою космічного телескопа в рамках K2 – другого етапу місії Kepler (перший завершився в 2013 році).