Перша екзопланета могла бути відкрита ще в 1917 році. До такого висновку прийшов астроном Джей Фаріхі з Університетського коледжу Лондона (Велика Британія), працюючи в архівах над матеріалами для статті.

Учений виявив перший в історії доказ наявності планети за межами Сонячної системи на астрономічній скляній пластині, що знаходиться в колекції Інституту Карнегі. Робота Фаріхі присвячена падінню екзопланет на білі карлики, що призводить до їх насичення важкими елементами, характерними для кам’янистих планет.

Астроном шукав в архівах спектри зірки Ван Маанена, відкритої вперше в 1917 році нідерландсько-американським астрономом Адріаном ван Мааненом. На старих спектрографічних знімках вчений виявив лінії поглинання кальцію, які (в сучасній інтерпретації) вказують на наявність навколо зірки екзопланети або диска з її уламків.

На думку Фаріхі, про пряме відкритті екзопланети поблизу зірки Ван Маанена в 1917 році не може йтися. Але в разі, якби астрономи правильно інтерпретували отримані в той час дані, вони змогли б провести детальний аналіз і зробити висновок про наявність навколо білого карлика диска з уламків екзопланети. Архіви Обсерваторій Карнегі в даний час включають в себе понад 250 тисяч астрономічних пластин з трьох обсерваторій Маунт-Вілсон (де і була виявлена ​​зірка Ван Маанена), Паломар і Лас-Кампанас. На думку експертів, детальний аналіз старих знімків може привести до виявлення нових раніше зроблених відкриттів. Перші екзопланети були відкриті в кінці 1980-х років, тоді як підтвердження їх існування – через кілька років.

Тим часом вчені пророкують бум у відкритті екзопланет.