Команда астрономів з Університету Ерлангена – Нюрнберга, Німеччина, на чолі з Пітером Неметом відкрила подвійну зірку, що рухається зі швидкістю, близькою до швидкості відходу з Чумацького шляху. Відомі приблизно два десятка так званих надшвидкісних зірок, швидкість яких дозволяє їм покинути нашу галактику. Однак всі вони представляють собою поодинокі зірки, в той час як PB3877 є першою виявленої астрономами подвійною зіркою, що рухається з такою колосальною швидкістю. Крім того, ці нові результати кидають виклик широкопоширеній моделі, згідно з якою надшвидкісні зірки отримують прискорення від надмасивної чорної діри, розташованої в центрі нашої галактики.

Команда, в співпраці з ученими з Каліфорнійського технологічного інституту, США, показала, що ця подвійна зоряна система не може походити з центру Галактики, і що науці не відомий жоден механізм, який пояснював би прискорення широкої зоряної пари до настільки високих швидкостей без її розриву. Тому дослідники висунули припущення, згідно з яким в нашій галактиці повинно бути присутнім більше темної матерії, здатної утримувати цю подвійну систему зв’язаною, ніж передбачалося раніше. Альтернативний сценарій полягає в тому, що подвійна зірка PB3877 може виявитися “прибульцем” з іншої галактики і може в подальшому покинути або не покинуть межі Чумацького шляху.

Зірка PB3877 була спочатку відкрита як одиночна гаряча і компактна надшвидкісна зірка в ході Слоунівского цифрового огляду неба в 2011 р. Нові спектроскопічні спостереження, проведені за допомогою 10-метрового телескопа Кека №2, розташованого в обсерваторії ім. Кека на горі Мауна-Кеа, Гаваї, і 8,2-метрового Дуже великого телескопа Європейської південної обсерваторії, Чилі, на подив дослідників, виявили наявність смуг в спектрах поглинання, що відповідають другій компоненті системи – холоднішої зірки-компаньйона.

Поверхня гарячої компактної зірки нагріта до температури, що в п’ять разів перевищує температуру поверхні Сонця, в той час як аналогічна температура для зірки-компаньйона на тисячу градусів нижча температури на поверхні нашого світила. Подвійна система знаходиться на відстані 18000 світлових років від нас. Маса гарячої компактної зірки становить лише половину від маси Сонця, а маса зірки-компаньйона дорівнює приблизно 0,7 маси нашої зірки.

Тим часом водяний лід виявлений на поверхні диску далекої зірки.