Астрономи відкрили три планети, що обертаються в можливо населеній зоні ультра-холодної карликової зірки, що знаходиться всього в 40 світлових роках від Землі.

Це відкриття, повідомили сьогодні в Nature, є першим доказом, що підтверджує гіпотезу про те, що у цих зірок, що мають малу масу і низьку температуру, повинні бути планети розміром із Землю або менше, що обертаються навколо них.

«Планети, розміром з Венеру або Землю, в даний час є найкращим місцем, для пошуку життя за межами нашої Сонячної Системи»,

– заявила команда дослідників на чолі з астрономом Міхаелем Гіллоном з Університету Льєжа в Бельгії.

«Системи навколо цих крихітних зірок є єдиним місцем, де ми можемо знайти життя на екзопланетах розміром з Землю за допомогою сучасних технологій»,

– сказав Гіллон.

«Так що, якщо ми хочемо знайти життя у Всесвіті, це саме те місце, звідки варто почати».

Планети були знайдені майже випадково, під час тестового огляду ультра-холодної карликової зірки названої TRAPPIST-1, яка знаходиться в сузір’ї Водолія, міжнародною групою астрономів.

«Ми готували більш амбітний проект, який почнеться в цьому році, який використовує великий телескоп, що знаходиться в Чилі. Це був макет, призначений для оцінки доцільності проекту, але він спрацював так добре, що ми виявили дивовижну систему, навколо прилеглої ультра-холодної карликової зірки»,

– зазначив Гіллон.

Планети можуть бути придатні для життя.

Зірка TRAPPIST-1 розміром з Юпітер, але в тисячу разів слабкіша за наше Сонце і світить в набагато холоднішій інфрачервоній частині світлового спектру.

Навколо неї обертаються три планети, орбіти двох планет знаходяться в межах 1.1 і 1.5 відсотка від відстані між Землею і Сонцем і роблять оборот навколо зірки за один-два дні.

«Оскільки зірка дуже слабка, маленька і холодна, вона випромінює набагато менше фотонів, так що на цих планетах повинна бути температура, приблизно як на Венері»,

– заявив Гіллон.

Третя знайдена планета знаходиться далі від зірки, але її обертання гірше описано. За оцінками дослідників, вона робить оборот навколо зірки від 4 до 72 днів.

«Це ставить третю планету в середину так званої «Зони Золотоволоска» можливої ​​населеності, що означає, що на ній може бути діапазон температур аналогічний Землі»,

– сказав Гіллон.

У той час коли астрономічна теорія, передбачає, що навколо ультра-холодних, мало масивних зірок можуть обертатися планети розміром із Землю, астроном Саймон О`тул з Австралійської Астрономічної Обсерваторії каже, що знайти їх буде не так просто.

«Це одна з найбільш точних частин проекту. Вони в основному дивляться на зірки, стільки скільки можуть, а потім намагаються знайти пересування, затемнення яскравості, і потім намагаються знайти періодичність»,

– сказав О` Тул, який не брав участь в дослідженні.

Дослідники використовували слабкий 60-ти сантиметровий телескоп для спостереження яскравості TRAPPIST-1 кожні 1-2 хвилини на протязі 245 годин протягом 62 ночей.

Невеликий телескоп виявив періодичне затемнення зірки, яке викликали планети, проходячи перед нею і блокуючи частину світу.

Дослідницька група потім використовувала три більших телескопа в Індії, Чилі і Гаваях, щоб підтвердити, що це дійсно планети, що обертаються навколо зірки.

«Це феноменальний вимір … це дійсно дуже складно, вони перевищили можливості свого обладнання»,

– сказав О `Тул.

«Наявність таких відносно великих планет дуже близько до такої маленької зірки, передбачає, що їх формування відбувається зовсім іншим способом, ніж формування планет в нашій Сонячній Системі навколо нашого великого Сонця»,

– повідомив Гіллон.

Наступний етап передбачає більш детальне вивчення складу і атмосфери планет за допомогою 2-х метрового гімалайського телескопа Чандра в Індії, і Космічного Телескопа Джеймса Вебба, який збираються запустити в 2018 році.

«За допомогою цього ми зможемо дійсно вивчити атмосферу планет, їх склад, виявити біологічні ключі, чи знаходяться там сліди життя, також ми зможемо визначити маси планет, які до сих пір невідомі»,

– сказав Гіллон.

Тим часом НАСА показало відео транзиту Меркурія по диску Сонця.