Космічний об’єкт, діаметром приблизно в три десятка кілометрів, за словами вчених, зіткнувся з нашою планетою 3,46 мільярда років тому. Сліди цієї найпотужнішої імпактної події були виявлені вченими в Австралії.Сліди зіткнення, яке претендує на роль найбільшої відомої події такого роду, були виявлені вченими з Національного університету Австралії в Канберрі. Ці сліди були знайдені на заході Австралії в ході аналізу найдавніших осадових порід формації Даффера, що утворилися приблизно 3,5-3,7 мільярда років тому.

В даному регіоні фахівці виявили сферули – мініатюрні кульки міліметрового діаметра, що представляють собою не що інше, як застиглі породи, колись розплавлені в результаті таких подій, як падіння астероїдів і метеоритів. Хімічний склад таких сферул і ізотопи в них можуть розповісти вченим час і обставини тієї події, в результаті якого вони були утворені.

В ході вивчення сферул вдалося з’ясувати, що вони утворилися в результаті падіння на планету величезного астероїда, діаметром в 30-40 кілометрів. Падіння відбулося 3,46 мільярда років тому, в ті часи, коли молоді Земля і Місяць піддавалися особливо потужному космічному «бомбардуванню».

В результаті зіткнення повинен був утворитися кратер, діаметром в декілька сотень кілометрів, який, на жаль, навряд чи може бути виявлений. При цьому процес викликав землетрус в 11 балів і цунамі висотою в сотні метрів, які накривали материки.

Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що смертоносні астероїди виявилися невидимими для наземних телескопів.