Американські вчені з Університету Джона Хопкінса за допомогою зібраних космічним телескопом «Хаббл» даних змогли довести, що невідома сила змушує Всесвіт розширюватися ще сильніше, ніж вважалося.

Про те, що Всесвіт розширюється, та ще й з прискоренням, вчені знають вже давно. І основним кандидатом, який змушує космос розширюватися зі все більш високою швидкістю, на думку деяких вчених, є загадкова темна енергія.

Зазвичай процес вивчення розширення Всесвіту проводиться за допомогою спостереження за вибухаючими на величезних відстанях від нас надновими. Проте фахівець з Університету Джона Хопкінса, нобелівський лауреат Адам Рісс вирішив простежити за цим процесом через спостереження цефеїд в 18 сусідніх галактиках, де раніше спостерігалися спалахи наднових.

Цефеїди є пульсуючими зірками, які допомагають астрономам дуже точно визначити космологічні відстані. Спостерігаючи за ними за допомогою телескопа «Хаббл», Рісс зміг значно уточнити швидкість розширення Всесвіту. Так, виявилося, що дві галактики, що перебувають на відстані в 3 мільйони років одна від одної, розходяться зі швидкістю в 73 кілометри в секунду, що виявилося набагато вище, ніж вважалося раніше.

Учені поки не можуть зрозуміти, що ж змушує Всесвіт розширюватися з більш високою швидкістю, ніж вважалося. За словами Рісса, в цьому може бути винне таємниче «темне випромінювання», яке могло існувати в перші дні після Великого Вибуху.

Нагадаємо, що зародження життя пов’язують з темпом розширення Всесвіту.

1 КОМЕНТАР