Гігантський «гарячий Юпітер» був недавно виявлений міжнародною командою астрономів на чолі з Калояном Пенєву з Прінстонського університету, США. Ця екзопланета, яка отримала позначення HATS-18b, являє собою цікавий екземпляр планети, що за допомогою припливних сил «розкручує» батьківську зірку. Більш того, ця планетна система може стати для дослідників чудовою природною лабораторією, що дає змогу перевірити теорії взаємодії між зірками і планетами.

HATS-18b

Для виявлення екзопланет, що обертаються навколо зірки HATS-18, команда використовувала роботизований телескоп Automated Telescope Network-South (HATSouth) угорського виробництва, за допомогою якого було отримано понад 10000 знімків цієї сонцеподібної зірки. Ця наглядова кампанія проводилася в 2011-2013 рр. Також астрономи провели серію додаткових спектроскопічних спостережень в 2015 р., використовуючи 2,3-метровий телескоп обсерваторії Сайдинг-Спрінг, Австралія, і 2,2-метровий телескоп MPG/ESO, який знаходиться в Чилі.

Використовуючи метод радіальних швидкостей, вчені показали присутність масивної планети на орбіті навколо зірки HATS-18. Згідно дослідникам радіус планети становить 1,34 радіуса Юпітера, а її маса в два рази перевищує масу найбільшої планети Сонячної системи. Орбітальний період планети HATS-18b становить всього лише 0,84 доби – планета є типовим прикладом так званого «гарячого Юпітера», масивної газовій планети, що рухається по дуже вузькій орбіті навколо батьківської зірки.

Найбільш інтригуючим фактом, виявленим в цьому дослідженні, стало прискорення обертання зірки, викликане дією приливних сил масивної планети. Як вважає Пенєву, моделювання цієї «розкручуючої» дії планети дозволить отримати цікаві відомості про ефективність приливного розсіювання.

Дослідження з’явилося на сервері попередніх наукових публікацій arxiv.org.

Нагадаємо, що вчені розповіли про згаяне століття для відкриття екзопланет