Пошуки води на екзопланетах мають велике значення, представляючи особливий інтерес в разі «гарячих юпітерів», планет, маси яких можна порівняти з масою найбільшої планети Сонячної системи, але які лежать на дуже вузьких орбітах навколо батьківських зірок. Температури на поверхнях цих планет можуть сягати 2000 градусів Цельсія, тому вода на них може перебувати лише в формі водяної пари.

Екзопланета

Астрономи виявили чимало гарячих юпітерів, в атмосферах яких присутня вода, проте на інших з цих планет води виявлено не було зовсім. У новому дослідженні вчені з Лабораторії реактивного руху НАСА, США, спробували з’ясувати, що спільного мають між собою атмосфери всіх цих гігантських планет.

Дослідники вивчили в своїй роботі групу гарячих юпітерів, що складається з 19 планет, спостереження яких проводилися за допомогою космічного телескопа НАСА «Хаббл». Вони виявили, що атмосфери приблизно половини з цих планет були заблоковані від спостережень хмарами.

«Метою нашого дослідження було визначити, чи є у атмосфер цих планет загальні властивості», – сказала Айшварья Лайер з Лабораторії реактивного руху НАСА.

Основним висновком з цієї роботи стало те, що майже для кожної з вивчених планет хмари блокують від спостережень приблизно половину атмосфери. Дослідники відзначають, що поки не можуть точно визначити природу цих хмар, включаючи хімічний склад їх речовини.

Результати цього дослідження можуть допомогти при виборі цілей для майбутніх спостережень за допомогою космічного телескопа «Джеймс Уебб», що на даний час тільки будується. Екзопланети з товстим шаром хмар, блокуючим від спостережень воду та інші речовини, стануть з урахуванням цих новітніх результатів менш пріоритетними в списку потенційних цілей для дослідження.

Нагадаємо, що астрономи відкривають гігантську планету, що «розкручує» свою зірку.