У новому дослідженні астрономи з Центру космічних польотів ім. Годдарда НАСА і Державного університету Сан-Дієго за допомогою космічного телескопа «Kepler» виявили нову планету, що рухається по орбіті навколо відразу двох зірок, як знаменита планета Татуїн із кіноепопеї «Зоряні війни».

Подвійна зірка

При проведенні спостережень вчені за допомогою космічного телескопа «Kepler» фіксують зміну світності зірки при проходженні перед нею небесного тіла, яке може виявитися планетою. Після того як планета-кандидат виявлена, дослідники застосовують сучасні комп’ютерні програми, що дозволяють встановити, чи дійсно знайдений об’єкт є планетою. Лоренс Дойл, один із співавторів роботи і астроном з інституту пошуку позаземного розуму SETI, зауважив транзит цієї планети ще в 2011 р. Однак для підтвердження транзиту, а також того, що його причиною стало проходження планети перед подвійною зіркою, потрібні були додаткові дані і кілька років на їх аналіз. Мережа астрономів-любителів KELT Follow-Up Network надала членам дослідницької команди додаткові дані спостережень, які допомогли вченим оцінити масу планети.

Kepler-1647b знаходиться на відстані близько 3700 світлових років від нас, і її вік становить близько 4,4 мільярда років, тобто він майже такий же, як у Землі. Батьківські зірки планети знаходяться в напрямку сузір’я Лебедя і близькі за розмірами до Сонця, при цьому одна з зірок трохи більша, а інша – трохи менша нашої зірки. Радіус і маса планети приблизно такі ж, як у Юпітера, що робить планету Kepler-1647b найбільшою планетою, що коли-небудь була виявлена на орбіті навколо подвійної зірки. Орбітальний період планети становить 1107 днів (3 роки), при цьому таке велике значення орбітального періоду також є рекордним для підтвердженої екзопланети, виявленої транзитним методом.

Нагадаємо, що астрономи відкривають гігантську планету, що «розкручує» свою зірку.