Геофізики з США і ЄС не виключають можливу втрату Землею і схожими на неї екзопланетами гідросфери, а також води з їх газових оболонок. Катастрофа може статися в разі, якщо на небесних тілах буде досить сильний «електричний вітер». Присвячене цьому дослідження опубліковано в журналі Geophysical Research Letters, коротко про неї повідомляє НАСА.

Геофізики на прикладі Венери вивчили втрату води землеподібною планетою, що знаходиться в зоні населеності. В атмосфері другої по віддаленості від Сонця планети води до ста тисяч разів менше, ніж на Землі. Це пояснюється «електричним вітром» – сильним електричним полем, яке здатне розігнати і викинути в космос не тільки легкі іони водню, але і більш важкий кисень.

Сила електричного поля Венери в верхніх шарах її атмосфери приблизно в п’ять разів більше, ніж у Землі. Причину цього вчені бачать в більш інтенсивному ультрафіолетовому випромінюванні, що приходить на Венеру від Сонця, і її близькому розташуванні до світила.

Фахівці також вперше виміряли електричний потенціал Венери, який виявився рівним десяти вольтам. Геофізики проводили спостереження за допомогою наукового інструменту ASPERA-4 європейської автоматичної станції Venus Express.

На ранніх етапах розвитку Сонячної системи Венера і Земля були найбільш схожими одна на одну планетами. Надалі перше небесне тіло втратило воду. Проведене вченими дослідження дозволяє зрозуміти причини цього. Геофізики вважають, що зроблені ними висновки можуть бути справедливими і для Марса, атмосфера якого в даний час вивчається за допомогою станцій MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile Evolution) і Mars Express.

Нагадаємо, що фізики «зазирнули» всередину Землі.